Thursday 4 April 2013

Cara Meningkatkan Sistem Imuniti Badan

Bila musim demam dan selsema datang, semua perkara tidak boleh dibuat dengan sempurna. Walaupun selsema ini dianggap penyakit tidak merbahaya dan "biasa" namun ia boleh mengganggu pekerjaan seharian kita. Cara terbaik untuk melawan penyakit ini adalah dengan mengukuhkan benteng sistem pertahanan tubuh kita.




Pertamanya ialah menjaga pemakanan dan mendapatkan ubat semulajadi daripada makanan seharian yang diambil.Antara makanan yang boleh membantu meningkatkan ketahanan badan ialah brokoli, anggur, kiwi dan yang mengandungi vitamin C yang tinggi, antioksidan, omega 3 serta multivitamin agar badan sihat dan selsema dapat diatasi.


Yang kedua ialah mengamalkan vitamin/supplement yang bertindak sebagai penggalak sistem imun atau 'immune-booster'. Saya sendiri mengamalkan Shaklee Nutriferon kerana gaya hidup yang sibuk, kurang makan sayur-sayuran dan buah-buahan, kerap makan di luar menyebabkan makanan yang diambil kurang berkhasiat. Cara memasak juga memainkan peranan penting dalam mengekalkan khasiat dan vitamin yang terkandung dalam makanan. 

NutriFeron Shaklee

Apakah  NutriFeron?

NutriFeron adalah supplemen penggalak kepada sistem imun tubuh atau dipanggil immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan effektif, telah menjalani satu set ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Siapakah yang memerlukan NutriFeron?
  • anda yang ingin kukuhkan sistem imun badan
  • anda yang menghadapi masalah sistem imun badan
  • individu yang mendapati pengambilan Vitamin C (dos lebih) tidak memberi kesan kepada penyakit yang dihadapi
  • anda yang sering demam, selsema dan batuk
  • ibu menyusu yang bayinya sering demam, batuk dan selsema
Jom kita baca apa kata pengguna NutriFeron:
 
 
  Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. -
          
 
Berminat dan untuk sebarang pertanyaan/info:
Hubungi Fairus Hashim
Tel/Sms/Whatsapp: 017-4502503

No comments:

Post a Comment